linux is not for everyone

linux is not for everyone, i mean at least not the one that don’t know and not interest to find out how to make something work and just know how to click and when it wasn’t work, then they just complain and doing nothing either.
it’s just like automatic car for granny and full customized sport car for racer. you make the choice. so, it’s not something to debate. you just need something to typing, play music, browsing and watch video, then you don’t have to make your hand dirty using linux, even thought so many choices of linux distribution that fulfill to your need as well. but, yea of course you just don’t know about it, right?

so, i’m racer, and you?

linux for all

in bahasa indonesia :

linux bukan untuk semua orang, maksud saya setidaknya tidak salah satu yang tidak tahu dan tidak tertarik untuk mencari tahu bagaimana membuat sesuatu bekerja dan hanya tahu bagaimana untuk klik dan ketika itu tidak berhasil, maka mereka hanya mengeluh dan melakukan apa-apa baik.
itu hanya seperti mobil otomatis untuk nenek dan penuh mobil sport khusus untuk pembalap. Anda membuat pilihan. jadi, itu bukan sesuatu untuk diperdebatkan. Anda hanya perlu sesuatu untuk mengetik, memutar musik, browsing dan menonton video, maka Anda tidak harus membuat tangan Anda kotor dengan menggunakan linux, bahkan berpikir begitu banyak pilihan distribusi linux yang memenuhi kebutuhan Anda juga. tapi, ya tentu saja Anda tidak tahu tentang hal itu, kan?

jadi, aku pembalap, dan Anda?